تبلیغات
باران -ایرانشهر - با افکار منقی خود چگونه برخورد کنیم؟
 
باران -ایرانشهر
ایمان آور به پایداری دوستی ها،بدان که مردمان را عشق شایسته است و صداقت بایسته!
درباره وبلاگ


نخستین وبلاگ خدمات راهنمایی و مشاوره ای بلوچستان ( روانشناختی –اجتماعی-تحصیلی- شغلی..........)
آدرس: ایرانشهر: بلوار بلوچ روبروی دفتر هواپیمایی بلوچ ساختمان وکلا. شماره تماس:05472223348-09193690878

مدیر وبلاگ : سارا خوشخوی
نظرسنجی
لطفا نظرات خودتون را چهت بهترشدن ویلاگ به مااعلام کنید








چگونه سالم بیاندیشیم؟!

وقتی احساس  بدی دارید ,منفی فکر می کنید و آن فکر, علت ناراحتی شماست. به عبارت بهتر ,افکار و باورهایی که در باره ی حوادث دارید احساسات شما را تشکیل می دهند. "به عنوان مثال اگر بگویید همه اش تقصیر او بود آدم خودمحوری است",به جای اندوهگین شدن و خجالت کشیدن ؛عصبانی می شوید.

شناخت درمانگرها روشهای موثری ابداع کرده اند تا از آن برای تغییر اندیشه و احساس خود استفاده کنید. در اینجا شما با روش هایی آشنا می شوید که به کمک آنها به ابزاری در زمینه ی شناخت درمانی مجهز می شوید و در موقعیتی قرار می گیرید تا با انواع  احساسات منفی خود ،برخورد کنید.این روشها را به دقت بخوانید و سعی نمایید بکار ببرید:

-افکار منفی خود را بنویسید تا خطاهای شناختی خود را بیابید. با این کار به راحتی بیشتری می توانیدمثبت تر و واقع بینانه تر با موضوع برخورد کنید.

-به جای آنکه فرض را بر درست بودن افکار منفی خود بگذارید نشانه های واقعی آن را بررسی کنید. برای مثال اگر احساس می کنید که هرگز کاری را درست انجام نمیدهید، می توانید بسیاری از کارهایی را که با موفقیت انجام داده اید، فهرست کنید.

-به جای آن که خود را بیرحمانه تحقیر و سرزنش کنید با همان مهر و محبتی  با خود ، برخورد کنید که با دوست خود اگر این اتفاق برایش می افتاد ,گفتگو می کردید.

-اعتبار اندیشه ی منفی خود را آزمون کنید.به عنوان مثال ,اگر در حالت اضطراب نگران حمله ی قلبی هستید می توانیدکمی ورزش و نرمش کنید.چند بار از پله  های ساختمان بالا و پایین بروید. با اقدام از سالم بودن قلب خود مطمئن می شوید.

-به جای آنکه در جو "همه یا هیچ "به مشکل بیندیشید.برای مشکلی پیش آمده، امتیازی از صفر تا صد در نظر بگیرید وقتی اوضاع آنطور که مایل هستید بر وفق مراد شما نیست , به  جای آنکه خود را شکست خورده ی تمام عیار بدانید,موضوع را به طور نسبی بررسی نمایید.ببینید از این موقعیت چه درسی می آموزید.

-از دیگران سوال کنید تا از واقع بینانه بودن افکار و تلقی های خود مطلع گردید به عنوان مثال اگر معتقدید  اضطراب سخنرانی در حضور دیگران غیر طبیعی و مایه ی خجالت است از دوستان خود بپرسید آیا آنها هم در مواقع مشابه، احساس اضطراب کرده اند؟.

-وقتی به خود برچسب حقیر ,نادان یا احمق و کودن می زنید ,از خود بپرسید "احمق ,کودن و نادان ",چه معنایی دارند . وقتی به این نتیجه رسیدیدکه چیزی به عنوان نادان و جود خارجی ندارد ,وقتی فهمیدید ,بازنده بی مفهوم است, احساس بهتری پیدا می کنید.

-خیلی ساده از زبانی استفاده کنید که بار عاطفی کمتری داشته باشد.این روش ,برای برخورد با عبارتهای" باید دار "مفید  است. به جای گفتن " نباید این اشتباه را می کردم, بگویید «اگر این اشتباه را نمی کردم بهتر بود».

-به جای آنکه بی دلیل فرض را بر بدی بگذارید و خویشتن را به خاطر مشکل پیش آمده سرزنش کنید به عوامل متعددی که این مسئله را ایجاد کرده اند,بیندیشید.

-امتیازات و زیانهای یک احساس (مانند عصبانی شدن از تاخیر اتوبوس ), یک فکر منفی(مانند ,هر قدر تلاش کنم بی فایده است ).یا یک انگاره ی  رفتاری (مانند پرخوری و خوابیدن در رختخواب در وقت افسردگی ) را فهرست کنید .همچنین می توانید از این روش  را ،برای اصلاح باورهای مخربی از نوع «من همیشه باید کامل و صد در صد بی عیب و نقص باشم »,استفاده کنید.

 

 





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
سه شنبه 17 مرداد 1396 09:32 ق.ظ
Excellent web site you have got here.. It's difficult to find quality writing like yours
these days. I honestly appreciate individuals like you!
Take care!!
شنبه 14 مرداد 1396 09:22 ق.ظ
Good replies in return of this difficulty with real arguments
and describing the whole thing on the topic of that.
چهارشنبه 23 فروردین 1396 07:05 ب.ظ
What's up, its fastidious piece of writing about media print,
we all know media is a great source of facts.
سه شنبه 22 فروردین 1396 01:38 ق.ظ
This page truly has all the information I wanted concerning
this subject and didn't know who to ask.
سه شنبه 15 فروردین 1396 09:00 ب.ظ
Hello everyone, it's my first pay a visit at
this website, and paragraph is truly fruitful for me, keep up
posting such articles.
شنبه 26 اسفند 1391 06:39 ب.ظ
زندگی شاید آن لبخندی ست، که دریغش کردیم/ زندگی زمزمه پاک حیات ست، میان دو سکوت/ زندگی، خاطره آمدن و رفتن ماست.....
عالی بود استاد
دوشنبه 4 دی 1391 09:20 ق.ظ
سلام خواهر بزرگوار . مطالب تخصصی عالی و جالبی دارید .امید است جوانان تحصیلكرده عملگرا باشند و مطالب تخصصی خود را به نمایش بگذارند تا مردم از آن بهره مند گردند . موفق و منصور باشید .
سارا خوشخویسلام بی نهایت سپاسگزارم!هریک از شهروندان در قبال جامعه وطیفه ی بزرگی دارد و آنهم روشنگری و کمک به رشد جامعه است .این اندک بضاعت علمی من برای مردم است.!
دوشنبه 4 دی 1391 09:20 ق.ظ
سلام خواهر بزرگوار . مطالب تخصصی عالی و جالبی دارید .امید است جوانان تحصیلكرده عملگرا باشند و مطالب تخصصی خود را به نمایش بگذارند تا مردم از آن بهره مند گردند . موفق و منصور باشید .
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :